coat.svg

godlo_uwb.svg

wydzial_informatyki_napis.svg

Title of the document

Praktyki studenckie – Aktualne druki I stopień

Studenci II roku kierunku Informatyka I stopnia, zobowiązani są do odbycia praktyk zawodowych
w czasie przerwy wakacyjnej (lipiec, sierpień). Praktyki trwają 3 tygodnie w łącznej liczbie 120 godzin. Jeśli wypada wolny dzień od pracy to należy ten dzień odpracować przedłużając o jeden dzień dłużej czas trwania praktyki.

Student sam może wskazać miejsce, gdzie będzie chciał odbyć praktykę (są to firmy o profilu informatycznym np. firmy programistyczne, serwisy i sklepy komputerowe, firmy projektujące strony WWW, sieci komputerowe, tworzące aplikacje bazodanowe, grafikę komputerową, multimedia, itp. oraz firmy o profilu nieinformatycznym posiadające działy IT (np. administracja centralna, urzędy, banki, zakłady produkcyjne).


Oferty praktyk można znaleźć na stronach Biura Karier UwB: https://abk.uwb.edu.pl/ 

Po uzyskaniu zgody pracodawcy na odbycie praktyki student powinien pobrać ze strony internetowej umowę i wydrukować ją w dwóch egzemplarzach (dla pracodawcy, dla Uczelni).

  1. Przed rozpoczęciem praktyki zawodowej i podpisaniem umowy z organizatorem praktyki student wypełnia i składa w Dziekanacie (dla mgr Katarzyny Żukowskiej – p. 2005) deklarację planowanej praktyki zawodowej (Załącznik nr 2 Deklaracja).
  2. Praktyka odbywana jest na podstawie umowy (Załącznik nr 1 Umowa) zawieranej pomiędzy Wydziałem Informatyki a instytucją przyjmującą studenta (zwaną dalej Organizatorem praktyk).
  3. Po dostarczeniu deklaracji student odbiera w Dziekanacie dwa egzemplarze druku umowy.
  4. Egzemplarze umowy podpisane przez Organizatora praktyk student dostarcza do Dziekanatu (dla mgr Katarzyny Żukowskiej – p. 2005). Po podpisaniu przez Dziekana, jeden egzemplarz zostaje w aktach studenta, a drugi egzemplarz student dostarcza Organizatorowi praktyk.

Student odbywający praktykę jest zobowiązany prowadzić dziennik praktyk wg obowiązującego wzoru (dokumenty do pobrania poniżej). Można też skorzystać
z dzienniczków dostępnych w dziekanacie.

Dziennik praktyk (format A4) powinien zawierać następujące informacje:

  • imię i nazwisko studenta ( kierunek i rok studiów-podany w nawiasie po nazwisku);
  • numer albumu;
  • nazwa i adres jednostki, w której student odbywa praktykę;
  • termin odbywanej praktyki.

Dzienne sprawozdania z podejmowanych czynności powinny być potwierdzone podpisem osoby sprawującej nadzór nad praktyką z ramienia zakładu pracy, po każdym tygodniu praktyk (nie jest konieczna pieczęć, jeśli opiekun jej nie posiada).

Zakładowy opiekun praktyk, po zakończeniu praktyki, wypełnia Opinie o praktykancie (str. 10 dziennika praktyk) oraz wystawia ocenę za praktykę.

Uwaga !!!

W Dzienniku Praktyk powinny być opisywane działania zbieżne z Ramowym Programem Praktyk. Czynności wstępne zaczynające każdą praktykę to: Ogólne przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i PPoż., Rola i zadania IT w przedsiębiorstwie oraz Struktura pracy
i organizacja środowiska informatycznego.

Wykonywane w czasie praktyki działania powinny być wpisywane w dziennik praktyk na każdy roboczy dzień łącznie z datą i ilością przepracowanych godzin. 

Wykonywane w czasie praktyki działania powinny być wpisywane w dziennik praktyk na każdy roboczy dzień łącznie z datą i ilością przepracowanych godzin. W pracy będą Państwo zobowiązani do wykonywania różnych czynności, również nie wynikających bezpośrednio
z zajmowanego stanowiska (co jest zupełnie naturalne). Jednak wypełniając tygodniową kartę pracy proszę skupić się na zrealizowaniu Ramowego Programu Praktyk. Proszę, zatem odnotowywać tylko te czynności, które spełniają te wymagania.

Kontakt

W przypadku pytań proszę kontaktować się z opiekunem praktyk:

Opiekun praktyk (informatyka)                 dr inż. Wiesław Półjanowicz

E-mail  wpoljan@uwb.edu.pl 

Pliki do pobrania

© Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.